KesihatanTerkini

PM seru rakyat daftar suntikan vaksin

Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menyeru semua penduduk di Malaysia menyokong usaha Program Imunisasi Covid-19 Kebangsaan (PICK) yang bermula secara rasmi, hari ini, dengan mendaftar di dalam MySejahtera untuk diberikan vaksin Covid-19.

“Saya nak merayu kepada semua rakyat Malaysia dan mereka yang tinggal di Malaysia yang kita sudah putuskan untuk memberikan suntikan vaksin Covid-19 secara percuma.

“Tampil ke depan mendaftar di dalam MySejahtera supaya dapat ditentukan giliran bila dan di mana saudara dan saudari akan diberikan suntikan vaksin Covid-19 ini,” katanya.

Muhyiddin Yassin menunjukkan aplikasi MySejahtera yang mengemaskini tarikh temujanji seterusnya untuk menerima dos kedua vaksin Covid-19.- Sumber Facebook Kementerian Kesihatan Malaysia

Perdana Menteri menjadi selesai menjalani prosedur suntikan vaksin Covid-19 pada 2.43 petang tadi di  Pejabat Kesihatan Wilayah Persekutuan Putrajaya Presint 11.

Turut sama menerima suntikan vaksin Pfizer-BioNTech tersebut ialah Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah.

Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah turut menerima suntikan vaksin Pfizer-BioNTech hari ini.- Sumber Facebook Kementerian Kesihatan Malaysia

Sementara itu, seperti yang dilaporkan Harian Metro, ketika ditanya media sama ada suntikan tersebut sakit, Muhyiddin memaklumkan suntikan vaksin tersebut sama seperti suntikan biasa.

“Tak rasa apa pun, saya tunggu sekejap tengok dah selesai. Macam suntikan biasa

“Insya-Allah dalam masa singkat Malaysia akan bebas daripada wabak Covid-19 ini. Terima kasih saya ucapkan,” katanya.

Artikel Berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
%d bloggers like this: